BaneNor har løftet frem Sundland som sted for parkering av tog. Det vitner om dårlig hukommelse og liten evne til å se byutvikling i et langsiktig perspektiv. Da Jernbaneverket trengte Drammens velvilje for å få forlenget tiden for hensetting/parkering av tog på Skamarken, ved busstasjonen på Strømsø, bestemte vi i Drammen at tidspunktet var inne … Fortsett BaneNor med stygg avsporing på Sundland
Kategori: Meninger
Over 2.000 elever kan bli mobbet
En skulle tro det var bred politisk enighet om å iverksette tiltak mot mobbing. Da fylkestinget før sommeren behandlet nye ordensregler ved de videregående skolene hadde fylkestinget i Viken muligheten. Men flertallet med Arbeiderpartiet i spissen grep den ikke. Det er synd. Først og fremst for dem som ikke har det godt på skolen. Samlet … Fortsett Over 2.000 elever kan bli mobbet
Et lokalsamfunn i balanse
Drammen har i dag innbyggere fra 150 land og 30 prosent av våre innbyggere har annen etnisk bakgrunn enn norsk. Det er med andre ord mange måter å være en god drammenser på. De 30 prosentene er enkeltpersoner som kommer fra ulike verdensdeler, har ulik historie, ulike tradisjoner, ulike religioner osv. De representerer mangfold i … Fortsett Et lokalsamfunn i balanse
Tale 17. mai 2019 i Drammen
Jeg fikk holde 17. mai-talen i Drammen. Den ble noe kortere en grunnlaget du finner under. Jeg tok bl.a. opp 1814, 1905, kommunereform, om å ta vare på demokratiet og hverandre. Kjære alle sammen! Gratulerer med dagen! Takk til 17. maikomiteen ba meg om å holde årets 17. mai-tale, som siste ordfører, slik vi kjenner … Fortsett Tale 17. mai 2019 i Drammen
Kommunevåpen
I bystyret ble det fremmet en interpellasjon om kommunevåpen. Det ga meg en anledning til å gå grundig inn i behandling av saken så langt og ikke minst invitere bystyre til å fatte vedtak i saken. I møte 19. februar fattet bystyrets flertall følgende vedtak i sak 16/19: «Det har ikke lykkes å komme til … Fortsett Kommunevåpen





