Jeg har skrevet brev til Justisministeren og rektor ved Politihøgskolen, med gode argumenter for å flytte politihøgskolen til Drammen. Her er brevet jeg sendte. Justisminister Per-Willy Amundsen Pb. 8005 Dep. 0030 Oslo Rektor Politihøgskolen, Nina Skarpnes Pb. 5027 Majorstua 0301 Oslo POLITIHØGSKOLEN BØR LEGGES TIL DRAMMEN Regjeringen Solberg ønsker å flytte statlige arbeidsplasser og utdanningsplasser … Fortsett Drammen, god plassering for Politihøgskolen
Kategori: By- og arealutvikling
Ny bypakke
Det kan se ut til at de statlige forutsetningene for Buskerudbypakken ikke innfris. Det betyr at vi får pakken tilbake til fornyet politisk behandling lokalt. Dette gir oss muligheten til å ta en grundig gjennomgang av de ulike tiltakene med sikte på en ny vurdering av hvordan pakken er satt sammen. Det gir oss også … Fortsett Ny bypakke
Lier og Drammen og en grense til besvær
Drammen og Lier har alltid vært gode naboer. Ganske enkelt fordi grønne Lier og urbane Drammen henger og hører sammen. Derfor er det synd at Lier så langt ikke vil være med på å skape Norges mest fremtidsrettede kommune. Det er mange grunner til at Lier bør melde seg på. Nå vil Lier forlenge Drammen … Fortsett Lier og Drammen og en grense til besvær
Morgendagens Drammen planlegges i dag
Vi trenger å få på plass en samferdselspakke i Drammensområdet. Vi trenger også å bli mer enige om finansieringen i Drammen. Vi trenger et bedre samferdselssystem om 20 år enn det vi har i dag for å sikre fremkommelighet i en by med mange flere innbyggere. Vi trenger et busstilbud som frakter mange flere passasjerer … Fortsett Morgendagens Drammen planlegges i dag
Marienlyst og ny storhall
Mange har meninger om Marienlyst. Også Erik Dalheim. Engasjement er bra mens likegyldighet er negativt. Derfor ser jeg på engasjementet rundt Marienlystområdet som positivt. Jeg må imidlertid medgi at jeg mener noen tar litt av i debatten. DT tar vel også litt av i dag. Dalheim er en hyggelig mann. Han var ordfører for snart … Fortsett Marienlyst og ny storhall
