Vi står ved terskelen til 2015. Jeg vil benytte anledningen til å ønske alle et riktig godt Nytt År! 2015 er valgår. Stø kurs med Høyre for videre utvikling av Drammen. Det vil være vår hovedoppfordring til velgerne. Vi arbeider nå i innspurten med program og liste. Nå, nær årsskiftet, vil jeg benytte anledningen til … Fortsett Vi skal gjøre Drammen enda bedre
Kategori: By- og arealutvikling
Hvordan blir de nye store bykommunene?
Stortinget har nå dratt i gang prosessene som skal lede frem til den nye kommunereformen. I media og i landets rådhus går diskusjonen høyt om hvilke kommuner man skal gå sammen med, om hvor stor en kommune bør være og om justering av kommunegrenser. I vårt område føler jeg at kommunene har en konstruktiv tilnærming … Fortsett Hvordan blir de nye store bykommunene?
Nye Drammen i støpeskjeen
De store byregionene er i vekst, også drammensregionen. På 10 år har Drammen som by fått om lag 10 000 flere innbyggere, og vi vet vi vil vokse videre. SSB har anslått at vi vil få cirka 25 000 nye innbyggere de neste 25 årene. En slik vekst forutsetter mellom 600 og 700 nye boliger hvert år. … Fortsett Nye Drammen i støpeskjeen
APs boligstunt for de få
Jeg leser med interesse om Arbeiderpartiets boligutspill Arbeiderpartiet mener at kommunen bør kunne bygge boliger i 4 - 5 millioners klassen og selge dem omlag 500.000 kroner rimeligere enn hva du får boligene for i markedet. Kommunen skal etter det jeg forstår i avisoppslaget hverken tjene eller tape på det. Men det gjør vel kommunen? … Fortsett APs boligstunt for de få
Si din mening om Drammens fremtid
Osloregionen er i sterk vekst og ett av bystyrets mål er at Drammen skal ta sin del av den veksten, vekst i folketall og vekst i nye arbeidsplasser. I løpet av de siste 10 årene har byen fått om lag 10 000 flere innbyggere, men bygging av nye boliger har ikke økt tilsvarende. Basert på prognoser … Fortsett Si din mening om Drammens fremtid
