Statsråd Bent Høie offentliggjorde i et foretaksmøte i dag at han har bestemt at nytt sykehus i Vestre Viken HF skal bygges på Brakerøya i Drammen. Med dette har statsråden satt punktum for en lang og grundig prosess. Det var Bent Høie som åpnet for at Brakerøya skulle utredes som lokaliseringsalternativ i tillegg til flere … Fortsett Helseministeren satte punktum.
Kategori: Helse og omsorg
Livsgledesykehjem
Det var litt av en kontrast til gårsdagens forside i DT, da jeg fikk muligheten til å ønske ansatte ved flere bo- og servicesentra i Drammen velkommen til siste innspurt av Livsgledesatsingen i Drammen - et arbeid som er for beboere og ansatte på bo- og servicesentra i Drammen. Bystyret vedtok våren 2014 at vi … Fortsett Livsgledesykehjem
Eldre med trygg og aktiv hverdag
I juni vedtok bystyret temaplan for helse, sosial og omsorg. Denne planen vil ligge til grunn, når vi bygger plattformen for fremtidens omsorgstjenester. Vi har et godt tilbud i dag, som skal bli bedre. Kommunens tjenester vil fremover baseres mer på at tilbudene tilpasses hver enkelt enn at hver enkelt skal tilpasse seg tilbudene. Rett … Fortsett Eldre med trygg og aktiv hverdag
Fattigdom står høyt på dagsorden i Drammen
Barnefattigdom og levekår generelt har vært i fokus i Drammen i flere år, også i forkant av kommunestyrevalget i 2011. I Drammen er det også tatt en rekke grep for å avhjelpe følgende av fattigdom: ”Fra leie til eie” – et prosjekt hvor kommunen bidrar til at beboere i kommunal utleiebolig kan kjøpe boligen de … Fortsett Fattigdom står høyt på dagsorden i Drammen
God eldreomsorg i Drammen skal bli bedre
Sammen med komiteleder Sigrid Thielemann har jeg skrevet denne kronikken Drammen kommune jobber for at Drammen er og skal forbli en trygg by å bli eldre i. Derfor er vi opptatt av at folk skal ha tilgang til gode helse- og omsorgstjenester raskt, når behovet er der. Vi følger løpende med på status for dette. … Fortsett God eldreomsorg i Drammen skal bli bedre

