Det dukker stadig opp spørsmål rundt kommunereformen, som folkevalgte i Sande stiller meg. Jeg sitter ikke på fasiten på noen av spørsmålene, men jeg kan jo reflektere rundt dem for det. Er det slik at Drammen presser Sande på vanntilførsel? Selvfølgelig er det ikke slik, men i dag er Sande kunde av Glitrevannverket. Drammen er … Fortsett Spørsmål fra Sande
Kategori: Meninger
En by for alle
I dag holdt jeg dette innlegget på Høyres landsmøte Dirigenter – Kjære landsmøte Jeg er stolt over å være ordfører i Drammen - Norges nest mest internasjonalt sammensatt by – faktisk er det bare Oslo som slår oss. 28 prosent av våre innbyggere har annen etnisk bakgrunn enn norsk og de har røtter i om … Fortsett En by for alle
Flyktningedebatt og fakta
Ingen kan vel ha unngått å lese om bystyrets behandling av IMDIs anmodning om bosetting av flyktninger. Et flertall i bystyret i Drammen sa ja til å bosette 170 flyktninger i 2016. Et mindretall ønsket 230 flyktninger i 2016 og 300 i 2017. Mange har sikkert registrert at flere andre kommuner ikke har behandlet saken … Fortsett Flyktningedebatt og fakta
Tid og sted for meg og mitt
Jazzmusikere fikk ikke spille jazz – forlot Slottet. Det var overskriften i media nylig. Det var en som hadde fått kongens fortjenestemedalje og som ville kvittere for den med å spille jazz under mottagelsen på slottet. Han tok med seg en som kunne bidra musikalsk. Hadde de vært alene i mottagelsen kunne det være litt … Fortsett Tid og sted for meg og mitt
Ingenting er så bra at det ikke kan bli bedre.
Høyre skal fornye og forbedre omsorgstilbudet. Forsterke innsatsen i skole og barnehager. Vi legger til rette for at byen kan vokse i bydelene, slik at flere får mulighet til å bli drammensere. Vi sier et klart NEI til eiendomsskatt. Høyre sitter i posisjon i dag. Vi ønsker å fortsette arbeidet med å fornye og forbedre. … Fortsett Ingenting er så bra at det ikke kan bli bedre.
