I dag hadde vi samling for 2000 ansatte i skole, barnehage og oppvekst. Drammenshallen var stedet. Det ga meg en anledning til å takke for den solide jobben våre ansatte gjør for å utvikle Drammensskolen. Gi våre barn og unge en best mulig start på livet. Dette er det jeg sa i dag Kjære alle … Fortsett 2000 medarbeidere som jobber for våre barn og unge
Kategori: Skole og oppvekst
Drammenselever på Sommerskole
Det er 4. året på rad vi arrangerer sommerskole i Drammen og i år har vi 1560 plasser. Sommerskolen i Drammen er et gratis tilbud til elever på kommende 3.- 9. trinn fordelt på 4 uker denne sommeren. Det er et mangfoldig tilbud som gis. Det er mange elever som ikke tar helt fri i … Fortsett Drammenselever på Sommerskole
Barnefattigdom – et byfenomen som Drammen tar på alvor
Aftenposten bringer i dag en artikkel om barnefattigdom. Dette er et fremtredende fenomen i flere av de store byene, spesielt på Østlandet. Drammen er den av de største byene hvor flest barn lever i familier med lav inntekt. Det er flere forklaringer på hvorfor det er slik, for eksempel demografi, gjennomsnittlig utdanningsnivå og graden av … Fortsett Barnefattigdom – et byfenomen som Drammen tar på alvor
Bystyret vil ha sikrere skoleveier
I DT torsdag 26. januar ga jeg uttrykk for at Buskerud fylkeskommune og Statens Vegvesen ikke i tilstrekkelig grad prioriterer sikring av skoleveier. Jeg siktet da til fylkesveiene som går gjennom Drammen kommune, og nevnte spesielt behovet for å etablere lysregulering av gangfelt i de fylkeskommunale veiene Konnerudgata og Stubberudveien. I en pressemelding viser lederen … Fortsett Bystyret vil ha sikrere skoleveier
Læringsløp Drammen
I dag samlet vi 2.000 viktige medarbeidere i Drammenshallen. Alle ansatt i Drammen kommune for å arbeide for og med våre barn og unge. Her ser du det jeg sa til dem under åpningen av dagen i dag. God morgen, ja det er en god morgen, når jeg kan treffe kommunens medarbeidere som betyr så … Fortsett Læringsløp Drammen
