Ved slutten av denne valgperioden har jeg vært medlem av bystyret i 40 år og ordfører i hele fire valgperioder. Neste gang drammenserne går til valg vil de gjøre det sammen med innbyggerne i Svelvik og Nedre Eiker. Det skal velges et nytt kommunestyre og en ny ordfører for nye Drammen kommune. Mitt navn blir … Fortsett Snart 40 år i byens tjeneste
Kategori: Meninger
Førjulstid er tid for omtanke
Tenning av julegran er en anledning til å si noen ord om det å gi hverandre litt omtanke selv om vi ikke kjenner hverandre. Det ble også i år hovedbudskapet mitt, da vi tente treet på Bragernes torg. Kjære alle sammen, Så fantastisk å se alle samlet her igjen på torget, utrolig at det er … Fortsett Førjulstid er tid for omtanke
Jeg ble nesten slått i bakken
Et idrettstalent av stort format kunne fortelle: «Jeg sluttet å tro på meg selv, sluttet å tro på at jeg var verdt noe, og jeg begynte å tro at jeg fortjente det jeg fikk og at alle mennesker er ute etter å ta meg og finne feil ved meg. Det gikk så langt at jeg … Fortsett Jeg ble nesten slått i bakken
Innlegg for Produktivitetskommisjonen
DRAMMEN KOMMUNE Tore Opdal Hansen Ordfører Dette innlegget ble holdt høsten 2014 for Produktivitetskommisjonen. Takk for at jeg fikk anledning til å si noe til temaet urbanisering og produktivitet – utfordringer og muligheter for bykommunene sett med Drammen som ståsted. Jeg har vært ordfører siden 2003. Før det var jeg Høyres gruppeleder i 16 … Fortsett Innlegg for Produktivitetskommisjonen
Drammen i Osloregionen
Noen mener mye om regionaliseringen i Norge. At det er mange som mener mye er å ta litt hardt i. Folk flest er ikke så opptatt av den, mens flere folkevalgte er veldig opptatt av regionaliseringen. Engasjementet går først og fremst på hvilken region en skal være en del av. Det blir som å bli … Fortsett Drammen i Osloregionen



